STŘÍHÁNÍ
Ještě před létem se podíváme podrobněji na nějaké aktivity z minulého postu, které rozvíjejí jemnou motoriku. 🌊
Stříhání – aktivita, která je pro děti jedna z nejtěžších. Správně držet nůžky a stříhat se děti většinou naučí kolem 3. roku (slovo "většinou" opět berte s nadsázkou – starší chlapeček stříhá správně poměrně krátkou dobu, mladší již dovede nůžky používat nyní – má 2,3roku… oba chlapečci měli o stříhání zájem poměrně brzy v batolecím věku, ale nesprávným způsobem – používali obě ruce).
Stříháním rozvíjíme:
✂️jemnou motoriku
✂️bilaterální integraci
✂️přesné motorické plánování
✂️rozvoj zrakového vnímání – oddělení figury a pozadí.
Z hlediska bezpečnosti je třeba používat nůžky zaoblené. Dětské mininůžky (na fotce ty zeleno-bílé) nejsou mnoho ostré, častokrát papír spíše pokrčí než ustřihnou. Ze zkušeností vím, že je lepší dětem nabídnout nůžky ostřejší, ale i tak zaoblené (to jsou ty oranžové), ideálně oboustranné.
Na trhu existují také ozdobné nůžky pro děti, ale u nás se mnoho neosvědčily, nejsou mnoho ostré a papír spíše právě zmuchlají.
V dětské skupince jsme pro nejmladší děti také používali "dvojnůžky". Kdy přední dírky jsou pro dítě a zadní pro pomocníka.
Kdy na stříhání došlo u vás? 😊